Про підсумки роботи із зверненнями громадян в 2014 році по виконавчому комітету Новомосковської міської ради

Звернення громадян – це один із основних механізмів спілкування органів влади із громадянами, а також – форма реалізації громадянами свого конституційно закріпленого права на участь в управлінні державними і громадськими справами, можливості впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності. Враховуючи це,  виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» є пріоритетним напрямком роботи виконавчого комітету Новомосковської міської ради, його управлінь та відділів, комунальних підприємств міста.

Протягом 2014 року на розгляд до міськвиконкому надійшло 2182 звернення громадян. З них:

  • з державної установи "Урядовий контактний центр" отримано 480 звернень (22% від загальної кількості) проти 285 у 2013 році;
  • з "Контакт-центру "Гаряча лінія облдержадміністрації" – 250 звернень (11,5%) проти 343 у 2013;

Безпосередньо від громадян надійшло 1452 звернення (проти 2009 в 2013р.).

Зменшення кількості звернень громадян зумовлене віднесенням частини звернень (надання земельних ділянок в оренду; присвоєння поштових адрес; надання дозволів на розміщення реклами тощо) до сфери дії Закону України «Про адміністративні послуги».

Протягом звітного періоду надійшло 1446 заяв (99,6% від загальної кількості звернень) та 6 скарг (0,4%).

Слід зазначити, що у порівнянні з 2013 роком на 41,7% зменшилася кількість колективних звернень – 88 у 2014 році  проти 151 у 2013 році. Повторних звернень зареєстровано 5 (проти 13 у 2013 році) що становить 0,4 % від загальної кількості звернень.

Громадянами  протягом року порушено 1460 питань, головними з яких, як і минулого року, залишаються питання:

  • земельних відносин – 305 (20,9% від загальної кількості питань);
  • комунального господарства – 206(14,2%);
  • житлової політики – 215(14,8%);
  • соціального захисту – 352(24,3%);
  • архітектури та містобудування – 224 (15,4%),
  • торгівлі – 14 (з них стихійна торгівля – 6).

При цьому вирішено позитивно 779 (53,7%) питань, порушених у зверненнях; дано роз’яснення – на 562 (38,7%); відмовлено у задоволені – 29 (2%);), не підлягає розгляду відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» - 13; повернуто авторові відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» – 6; переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» – 8, на розгляді та контролі станом на січень залишається 55 звернень.

Розпорядженням міського голови від 08.01.2013 року № 5-р "Про організацію прийому громадян у виконавчому комітеті Новомосковської міської ради" затверджено графік особистого прийому громадян міським головою та його заступниками. До керівництва виконкому протягом 2014 року звернулися 137 громадян або 9,5 % від загальної кількості. При цьому, 14 % питань, порушених громадянами міста у зверненнях на особистих прийомах керівництва, вирішено позитивно, на 84,7% таких звернень надано роз’яснення.

У місцевих засобах масової інформації та на офіційному сайті міської ради оприлюднені графіки особистих прийомів громадян і узагальнена інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян.

Завдяки системним заходам, спрямованим на вирішення проблемних питань, на 64% зменшилась кількість звернень громадян до вищих органів державної влади. Так, протягом 2013 року до виконкому від органів влади вищого рівня надійшло 169 звернень громадян, проти 61 (5% від загальної кількості) за звітний рік. При цьому з Адміністрації Президента України надійшло 8 звернень; від Уповноваженого Верховної Ради України – 3; секретаріату Кабінету Міністрів України – 5; Дніпропетровської облдержадміністрації – 44; Дніпропетровської обласної ради – 1.

За результатами розгляду питань, порушених у зверненнях до органів влади вищого рівня вирішено позитивно – 6,5% (проти 14,8% в 2013 році); дано роз’яснення – 90,3 % (проти 78,1%), направлено за належністю – 3,2%.

У порівнянні з минулим роком зменшилася кількість звернень від громадян соціально незахищених категорій. Так, протягом звітного року від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій надійшло 30 звернень (проти 56 у 2013 році), дітей війни" - 48 звернень (проти 68), багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 6 звернень (проти 21).

Виконавчим комітетом вживаються всі можливі заходи для позитивного вирішення питань, порушених у зверненнях інвалідів, ветеранів війни та праці, непрацездатних осіб та осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, пенсіонерів, багатодітних сімей, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки.

На особистому контролі у міського голови знаходяться звернення ветеранів Великої Вітчизняної війни. В 2014 році до виконавчого комітету Новомосковської міської ради надійшло 29 звернень від ветеранів та учасників Великої Вітчизняної війни. З них вирішено позитивно – 65,6%. Рішенням виконкому № 210 від 28.05.2014 року виділено однокімнатну квартиру в м. Новомосковську інваліду Великої Вітчизняної війни Меюсу В.С.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів (38,6% від загальної кількості). Крім того, частка звернень від робітників становить 15,7%, підприємців – 12,5%.

Протягом 2014 року для підтримки 279 сімей за рахунок коштів місцевого бюджету виділено 70,6 тис. грн. для надання одноразової матеріальної допомоги. Також, 26 громадянам, які беруть участь у АТО, або повернулися із зони АТО у зв'язку з пораненнями, надано матеріальну допомогу на суму 30,0 тис. грн. Ще 65 осіб отримали матеріальну допомогу за рахунок обласної субвенції на суму 57,0 тис. грн. Крім того, за звітний період до виконкому надійшло 29 звернень громадян (на 1 звернення менше, ніж минулого року) з приводу надання матеріальної допомоги на поховання (загальна сума зазначеної допомоги – 4 350 грн.).

У 2014 році вдалося вирішити позитивно звернення з приводу надання житла. Шість сімей отримали житлові приміщення (дві однокімнатні квартири, дві кімнати у гуртожитку та 2 кімнати у будинку «соціального житла»).

Слід зазначити, що протягом 2014 року відділами, управліннями та службами виконкому здійснювались системні заходи щодо підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян.

Згідно проведеного аналізу, найбільшу кількість звернень опрацьовано:

  • відділом містобудування та архітектури (Майстренко І.В.) – 216 звернень (15% від загальної кількості), з них вирішено позитивно – 63,4 %; надано роз’яснення – 34,7; відмовлено згідно чинного законодавства – 1,9%. Порушено термін розгляду одного звернення;
  • відділом земельних відносин (керівник – Чорний В.М.) – 187 звернень (13 % від загальної кількості звернень), при цьому вирішено позитивно – 64,2% звернень; надано роз’яснення – 28,4 %; відмовлено згідно чинного законодавства – 7,5%; порушень термінів розгляду звернень не було;
  • управлінням житлово-комунального господарства та капітального будівництва (Устименко С.Д.) – 122 (8,4% від загальної кількості звернень), з них вирішено позитивно – 14,8%; дано роз’яснення – 78,7 %; порушено термін розгляду 6 звернень, на 3 з яких до теперішнього часу відсутня відповідь;
  • старшим інспектором з житлових питань (Пузров О.О.) – 118 звернень (8,1% від загальної кількості), з них вирішено позитивно – 54,2%; надано роз’яснення – 42,4 %. Порушень термінів розгляду звернень не було.
  • управлінням праці та соціального захисту населення (Горбач Г.М.) – 112  (7,7 % від загальної кількості звернень), з яких вирішено позитивно – 86,6 %; надано роз’яснення – 7,2 %; відмовлено згідно чинного законодавства – 4 %, порушень термінів розгляду звернень не було;
  • комунальним підприємством "Новомосковський комбінат комунальних підприємств"(Чупраков А.Г.) – 42(2,9% від загальної кількості) з яких вирішено позитивно – 33,3 %; надано роз’яснення – 57,2 %. порушено термін розгляду 5 звернень.

Як завжди, високим залишається рівень розгляду звернень громадян в управлінні праці та соціального захисту населення (Горбач Г.М.), комунальному підприємстві «Новомосковськтеплоенерго» (Федорченко В.А.). Також, у 2014 році значно підвищився рівень роботи зі зверненнями громадян в «КК «КомЕнерго-Новомосковськ» (Тарасюк В.Й.), КП «Новомосковськ водоканал» (Головко О.М.). Протягом звітного року вищевказаними організаціями не було допущено жодного порушення терміну. Відповіді надаються змістовні, не формальні.

Слід відзначити покращення організації роботи зі зверненнями громадян у відділі містобудування та архітектури (Майстренко І.В.) та комунальному підприємстві "Новомосковський комбінат комунальних підприємств"(Чупраков А.Г.) Вказаними структурними підрозділами у І півріччі 2014 року були допущені порушення термінів розгляду звернень громадян, та, завдяки вжитим керівниками заходам, протягом другого півріччя звітного року жодних порушень вищевказаними керівниками допущено не було.

Як і минулого року, значна увага приділялася роботі зі зверненнями громадян, які надійшли з державної установи "Урядовий контактний центр" (далі - УКЦ). Протягом 2014 року від вищевказаної установи отримано 480 звернень, що в порівнянні з минулим роком більше на 40,63% (2013 р. – 296). В основному, у зверненнях порушені питання:

  • житлово-комунального господарства – 204, що становить 42,5% від усіх звернень до УКЦ;
  • соціального захисту –197 (41,05%);
  • праці і заробітної плати – 10 (2,09%);
  • охорони здоров'я – 21 (4,38%);
  • житлових питань – 13 (2,71%),
  • з інших питань – 31 (6,46%).

За підсумками розгляду звернень позитивно вирішено 60 – 12,5%; дано роз’яснення 410 – 85,41 %. перебувають на розгляді 10 – 2,09%. Відсоток повторних звернень становить  2,08.

На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 08 січня 2013 року №Р-3/0/3-13 «Про запровадження роботи багатоканальної телефонної лінії "Контакт-центр "Гаряча лінія облдержадміністрації", у виконавчому комітеті Новомосковської міської ради проводиться системна робота щодо оперативного реагування на вирішення питань, порушених громадянами у зверненнях на гарячу лінію, визначено відповідальну особу, яка забезпечує контроль за своєчасним розглядом цих звернень.

За звітний період з "Контакт-центру "Гаряча лінія облдержадміністрації" до виконавчого комітету надійшло 250 звернень громадян, що в порівнянні з 2013 роком менше на 27,1%.

Аналіз тематики питань, порушених у зверненнях, свідчить, що домінують питання житлово-комунального господарства – 181(72,4% від кількості звернень на гарячу лінію) та соціального захисту –20 (8%).

Порівняно з 2013 роком зменшилась кількість повторних звернень (48 проти 80).

За результатами розгляду вирішено позитивно 33 (13,2%) звернення; дано роз’яснення на 215( 86%) . Продовжують перебувати на розгляді 2 звернення.

Для підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян працівниками загального відділу здійснюється вибірковий зворотній зв’язок з громадянами, завдяки чому на 12,5 % збільшилася кількість позитивно вирішених питань.

Починаючи з травня 2014 року загальним відділом проводитися також попередній прийом та первинна реєстрація осіб-переселенців з Луганської і Донецької областей, Автономної Республіки Крим. Станом на 31.12.2014 року зареєстровано 942 таких сім'ї. Кожній родини надається довідка про взяття на облік, за необхідності - консультації з житлових питань, питань, пов'язаних зі станом здоров'я, освіти, працевлаштування.

Загальним відділом проводиться щотижневий моніторинг звернень, які надійшли до виконавчого комітету, що дає можливість проаналізувати їх для виявлення питань, актуальних для громадян міста, та забезпечувати їх оперативне вирішення. Роз’яснення з найбільш актуальних питань розміщено на офіційному сайті міської ради у відповідній рубриці.

Робота зі зверненнями громадян знаходиться на контролі прокуратури. Так, за результатом перевірки організації роботи по виконанню Закону України «Про звернення громадян» у І півріччі 2014 року Новомосковською міжрайонною прокуратурою внесено подання, відповідно до якого за неналежний контроль щодо вчасного розгляду звернень, що призвело до порушення термінів, до дисциплінарної відповідальності притягнуто спеціаліста І категорії загального відділу, відповідального за роботу зі зверненнями громадян Марченко М.Ю. 

 

Начальник загального відділу О.К. Грудська